Iznad mora
na vrhu svih gora
poput vjetra
i zvjezdanog svjetla
poput zlatnih kapi
što liju sa neba,
takva nam škola
zauvijek treba.
Volimo je svi
jer znanje trebamo,
volimo je svi
da k’o sunce budemo.
Dotaknimo zvijezde
i vrh piramida,
najbolja škola
je škola “Kantrida”.
Volimo je svi
jer znanje trebamo,
volimo je svi
da k’o sunce budemo.
Dotaknimo zvijezde
i vrh piramida,
najbolja škola
je škola “Kantrida”.
Tekst i glazba: učenica K.J. ( 2003.)
Socijalna izolacija – rizičan čimbenik za online nasilje
Trenutna nas je pandemija više-manje zatvorila unutar zidova naših domova. Sve više koristimo digitalne uređaje, a samim time češće pristupamo online sadržajima. Roditeljima se savjetuje održavati strukturu u dnevnim aktivnostima djece, no čak i nakon svih planiranih aktivnosti, djeca još uvijek imaju neiskorištenog slobodnog vremena. Javlja se dosada i potreba za socijalnom interakcijom. Kako će se zabaviti i zadovoljiti svoje socijalne potrebe?
Socijalna izolacija veliki je šok, ne samo za odrasle, već i za djecu. Umjesto igranja na igralištu s prijateljima, sada djeca gledaju kroz prozor u to igralište. Zbog socijalne izolacije, moguće je da se kod djece javi potreba za kontaktom i pažnjom. Prvo utočište, gdje će djeca potražiti zadovoljenje svojih potreba, bit će online svijet. Otvarat će korisničke račune na novim društvenim mrežama, igrat će nove online videoigrice te producirati više materijala o sebi.
Produciranje više online materijala na kojima se nalazi dijete te njegove potrebe za pažnjom i kontaktom predstavljaju rizične faktore čineći dijete savršenom metom online nasilja!
U zadnje se vrijeme primijetio porast u količini samoizrađenih fotografija i videa djece objavljenih na društvenim mrežama. Objavljujući sve veći broj materijala o sebi, dijete otkriva sve više osobnih informacija. Njegove videe mogu vidjeti školski prijatelji koji će se nasmijati na novu razrednu foru, ali isto tako taj video može vidjeti i neka druga osoba koja nema dobre namjere. Kao što djeca provode sve više vremena u online svijetu, jednako tako provode i online zlostavljači.
Ozbiljnosti ove situacije doprinosi i činjenica da je 70% novih online materijala upravo self-produced prirode. Zlostavljačima takvi materijali predstavljaju još dodatnu informaciju o žrtvi i nadopunjavanje strategije kojom će joj pristupiti. Žrtva, naivna i željna pažnje, pristaje na uvjete igre u kojoj ne zna pravila.
Što učiniti kada se dogodi online nasilje? Što učiniti kako bismo spriječili nasilje? Roditeljima, stručnjacima i drugim odraslim osobama preporuča se otvoreno razgovarati s djecom o ovim temama. Također, potrebno je pratiti znakove koje nam dijete šalje kao i njegove promjene u ponašanju. Evo nekoliko savjeta: